כאבים בכף הרגל
כאבים בכף הרגל

כאבים בכף הרגל

Rectangle@1x
טוב, אתם בטח שואלים, יש לכם את זה ביותר כללי? כאבים בכף הרגל הם דבר נפוץ למדי, ויכולים לנבוע ממגוון גורמים, להופיע באזורים שונים, בעוצמות שונות ובתדירויות שונות. קראו כאן לעשות סדר בבלגאן

כאבים בכף-הרגל: איפה כואב?

השאלה הכללית ביותר שרופא יכול לשאול: "איפה כואב?". המטופל יכול לענות, "בכף הרגל". "איפה בכף הרגל?" הרופא יכול לשאול – וכאן המטופל עלול להתבלבל. כף הרגל היא אחד האיברים הרגישים ביותר בגוף – היא כוללת 26 עצמות, 33 מפרקים, ולמעלה ממאה שרירים וגידים. תוסיפו לזה רשתות עצביות רגישות, ותקבלו מגוון סוגים של כאבים. מניסיון – לא תמיד קל להבין מה בדיוק כואב ולמה.

אם הכאב נגרם כתוצאה מטראומה – למשל, אם דפקתם את הזרת של כף הרגל בשולחן – קל להניח מה הבעיה ואיך פותרים אותה. אבל מה אם הכאב מתפתח לאורך זמן – ממה הוא נגרם? בנוסף – לעתים קרובות הכאב יופיע במספר אזורים במקביל – איפה הוא התחיל? האם כל הכאבים קשורים? כאבים בכף הרגל עשויים לנבוע משלל גורמים – נוסף על טראומה, הם יכולים לנבוע מסוגים של דפורמציות בכף הרגל כמו פלטפוס, ממחלות כמו דלקת פרקים וסוכרת, ממגוון רחב מאוד של מנחים לא נכונים של כף הרגל ועוד.

נסו לבדוק: האם יש סימנים ויזואליים בכף הרגל? אדמומיות, נפיחות? האם יש הבדלים בין שתי כפות הרגליים? לאחר מכן, מששו את כף הרגל. איך האזור הרגיש מגיב לכאב? הבדיקות הללו יעזרו לכם להבין בערך עם מה אתם מתמודדים. למשל, אם יש אדמומיות ונפיחות בכף רגל אחת, יכול להיות שמדובר בדלקת. יש לכם חום? האם כף הרגל מגיבה היטב למגע?

שחקו מעט עם כף הרגל בעודכם יושבים – סובבו את המפרק, מתחו אותה וכווצו אותה (פלקס ופוינט) – האם הכאב גובר? כעת עמדו על כף הרגל, ושחקו מעט עם משקל הגוף – יש אזור שמגיב באופן שונה מהשאר? בנוסף, נסו להבין מתי הופיע הכאב לראשונה, האם הוא נבנה בהדרגה? האם הוא הגיע בבת אחת? שתפו את האורתופד במסקנות כשתגיעו אליו.

כף הרגל כואבת? טיפים כלליים לעזרה ראשונה

אין לנו יומרות – האתר הזה לא בא להחליף ייעוץ אורתופדי מקצועי. עם זאת, בארץ, כדי לפגוש אורתופד ב-2020, כנראה היה צריך לקבוע את התור ב-2018. אנחנו כמובן מגזימים – אבל שלושה שבועות המתנה לפגישה עם אורתופד הם מינימום – וזה המון זמן ללכת על רגל כואבת. אז הנה הטיפים שלנו:

  1. הטיפ הראשון שלנו: עם הופעה ראשונה של כאב קל, קבעו תור לאורתופד. החלמתם? תבטלו, הכול בסדר. אתם אנשים מנומסים שמעדיפים לא להטריח את האורתופד כל עוד אתם לא בטוחים שיש בעיה? ההמלצה של מערכת ניו פיט: תפסיקו עם זה. זאת לא שיטה טובה לטיפול בבעיות בריאותיות בארץ.
  2. עצרו. לא משנה לאיזה אורח חיים אתם רגילים, רוב מוחלט של בעיות בכף הרגל דורש מנוחה להחלמה – והמשך הפעילות רק תחמיר את המצב. בעיות מהסוג הזה כוללות מגוון רחב של בעיות, החל מפטריות ברגליים ועד למגוון שברים/ קרעים/ נקעים – מנוחה היא שלב ראשון. נסו להניח לכפות הרגליים שלכם עד שתראו אורתופד.
  3. ברוב המקרים מוטב לקרר את כף הרגל ולחבוש אותה. תרופת סבתא טובה היא לחבוש את הרגל בעלים גדולים של כרוב לבן למשך הלילה. תצחקו – אבל תנסו את זה.
  4. הטיפ הרביעי והיעיל ביותר כנראה: עד לתור המיוחל לאורתופד – לכו לראות רופא משפחה. הוא יוכל לעזור עם הפניה דחופה לאורתופד (שכנראה לא תעזור להקדים את התור, אבל לפעמים נחמד לקבל קצת סימפטיה). בנוסף, הוא יכול לעזור עם הפניות לצילום רנטגן או בדיקות אחרות. מניסיון – אין דבר מבאס כמו להגיע לאורתופד, ולקבל הפניה לצילומים שיכולתם לקבל קודם. אגב, הרופא משפחה יכול גם להמליץ על משככי כאבים מלאכותיים או טבעיים (מאיפה אתם חושבים שקיבלנו את הרעיון לחבוש את הרגל בכרוב לבן?)

מדרסים לטיפול בכאבים בכף הרגל

מדרסים עשויים לטפל או להקל כמעט על כל סוג של כאב בכף הרגל, ולמנוע מגוון של כאבים אחרים. מדרסים בהתאמה אישית יותאמו בדיוק לפי כף הרגל, וישתנו מאוד בהתאם לסוג הבעיה ממנה אתם סובלים. קיבלתם הפניה למדרסים? תקפצו לאחד מהסניפים שלנו – אנחנו נדאג לכם טוב. אל דאגה – איזו בעיה שאתם לא סובלים ממנה, כנראה טיפלנו בבעיות דומות בעבר. התייעצו עם המדרסנים שלנו, הם ישמחו להסביר לכם על עוד על התאמת המדרסים. הם ישמחו עוד יותר לטפל בבעיה שלכם, ולמנוע מכם בעיות נוספות במידת האפשר – בשביל זה יש מדרסים, בשביל זה אנחנו פה.

עוד כתבות בנושא

corona_newfeet
השנה החדשה בפתח, והפעם נראה שהשאלה ששואלים איש את רעהו היא "איפה אתם עושים את הסגר"? סגר של שלושה שבועות זה הרבה זמן, ולצערנו – זה מספיק זמן…
מדרסים אורתופדיים או מדרסים אורטופדיים
מדרסים אורתופדיים או מדרסים אורטופדיים? רגע על קצה הלשון, אחת ולתמיד…
מדרסים או ניתוח
פלטפוס, שין ספלינט, הלקוס וולגוס ועוד לא מעט – מאחורי השמות המבלבלים האלה מסתתרות בעיות אורטופדיות. מי שבעיות אורטופדיות מעלות…
מטטרסלגיה
מה זה מטטרסלגיה? מטטרסלגיה היא שם כללי למגוון כאבים בכרית כף הרגל (החלק הקדמי בגדול). כיצד היא נגרמת, איך אפשר לטפל ולמה מדרסים יעזרו…
branch pic

אנחנו כאן עבורך! השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי

flag-israel
לקוחות יקרים,
בימים אלה, לאור המאמץ המלחמתי, חברת ניו-פיט מקפיאה את פעילותה. נשוב לכל פנייה בהקדם האפשרי עם הפתיחה המחודשת שבוא תבוא. אנחנו מאחלים לכל עם ישראל ימים טובים🙏❤️
tiny-passover-celebration-concept-matzah-kosher-red-wine-walnut-white-yellow-roses-traditional-ritual-jewish-bread-sand-color-old-tile-wall-background-passover-food-pesach-jewish-holiday
לקוחות יקרים,
חברת ניו-פיט יוצאת לחופשה לרגל החג, ותחזור לפעילות מלאה ביום חמישי עם צאת החג (13.04). עד אז, אנחנו מאחלים לכם חג שמח, כשר ושקט :)
לקביעת בדיקה ללא התחייבות
לקביעת בדיקה, השאר שם, טלפון ומייל וניצור איתך קשר תוך 24 שעות