יבלות ברגליים
יבלות ברגליים

יבלות ברגליים

Rectangle@1x
יש שני סוגים עיקריים של יבלות ברגליים – ושני הסוגים השונים דורשים טיפול שונה לחלוטין. כל המידע להלן:

יבלות וויראליות ברגליים

נתחיל מיבלות וויראליות. הן נגרמות מאחד מעשרות הסוגים של ווירוס הפפילומה המדבק. הן בהחלט עשויות להגיע לכפות הרגליים, אבל כך גם למקומות רבים נוספים: לידיים, לאיברי המין, לפנים ועוד. ברוב המקרים, מדובר בבעיה שהיא בעיקר אסתטית: היבלות לא אמורות לכאוב, אלא אם הן מופיעות בתחתית כפות הרגליים. בלי טיפול, ייתכן שתסבלו מהבעיה במשך חודשים ארוכים, שלא לדבר על זה שיבלות וויראליות הן מדבקות למדי – גם אחרים, אבל גם את הנשא עצמו. אלה סוגי יבלות שאוהבים להתפתח.

מחפשים טיפול ביבלות וויראליות? לצערנו – מדרסים לא מטפלים ואף לא מונעים את הבעיה, ומומלץ שתפנו לרופא להתייעצות. עם זאת' אין סיבה לדאגה: יבלות וויראליות אינן מסכנות חיים ברוב מוחלט של המקרים, אלא רק מהוות מטרד אסתטי ו/או כואב.

יבלות לחץ בכף הרגל

יבלות לחץ הן כבר נושא אחר. הן עתידות להופיע בעיקר בכפות הרגליים, אך גם בידיים – ברוב המקרים, כתוצאה מחיכוך של העצם. ברוב המקרים מרגישים אותן מגיעות: בעת עידור הגינה, כאב הולך וגובר באזורים ספציפיים של כף היד מאותת, על-פי רוב, שאם לא תחדלו תפתחו יבלות לחץ. ככה גם ברגליים: אם במהלך פעילות גופנית נמרצת כמו ריצה, הליכה וכו', מופיע כאב חד שהולך ונעשה חד יותר, ברוב המקרים באזור כריות כף הרגל או בבהונות – כנראה מדובר על יבלות לחץ בכפות הרגליים. סובלים מיבלות ברגליים? אם הרגשתם אותן באות בהדרגה – ככל הנראה מדובר ביבלות לחץ. לרוב, הן אינן דורשות טיפול מיוחד – מספר ימי מנוחה לאזור יספיקו. עם זאת, שתדעו – יבלות לחץ בכפות הרגליים כואבות למדי בעת דריכה עליהן, והן עשויות לחזור בפעם הבאה שתתאמצו באופן דומה.

מניעת יבלות לחץ

כפי שציינו, יבלות לחץ נבנות בהדרגה, ואם אתם מתחילים להרגיש כאב חד שהולך וגובר עם פעילות גופנית חוזרת – אתם יכולים פשוט להפסיק ולהניח לאזור הכואב להחלים. הבעיה תחריף ככל שתמשיכו, ואילו אם תעצרו בזמן – אתם יכולים למנוע ו/או להקטין משמעותית את היבלת. הבעיה מתחילה כשיש פעילות חוזרת שאי-אפשר להפסיק: למשל, חיילים במסעות או אנשים שיוצאים לטרקים רגליים, לא בדיוק יכולים לעצור באמצע הדרך.

טיפסתם על הר והרגשתם את הכאב לאורך הדרך? החיים קשים: מחכה לכם דרך ארוכה וכואבת חזרה. גם אם תחליטו לעצור, לעשות הפסקה, או אפילו לישון על ההר ולהמשיך יום למחרת – ככל הנראה, היבלות ברגליים כבר התפתחו, וככל שתמשיכו בדרך – גם אם זה יום לאחר מכן – הן עתידות לכאוב מאוד, ואף להתגבר. נסו להפחית כמה שאפשר מהמשקל שאתם נושאים.

העצה האחרת – להפחית מהמשקל על האזורים הכואבים – תקרה באופן טבעי: אתם תתחילו להעביר יותר משקל אל העקבים, אל צדי כפות הרגליים. אלה סוגי הליכה מאוד לא מומלצים מבחינה אורתופדית, ואין ספק שמהצד הם נראים מצחיק למדי, אבל כמו שאמרנו: היום החיים שלכם קשים.

מדרסים ליבלות ברגליים – האם הם עוזרים?

אם מדובר ביבלות לחץ – בהחלט כן: ראשית, הם מסייעים בחלוקת המשקל על כף הרגל כולה, כך שהם מפחיתים את הפגיעות של האזורים הרגישים בכף הרגל. מעבר לכך, הנעליים שלכם לא הותאמו אישית לכף הרגל שלכם, וככל הנראה יש לכם מרחב תמרון – גם אם מינימאלי – בנעל. מרחב התמרון הזה הוא אחת הבעיות הגורמות ליבלות ברגליים – החיכוך של הנעל בעצמות הלוחצות של כף הרגל.

אם אתם חיילים, או לחלופין, טיילים מקצועיים, או עומדים לצאת לטרק ארוך – מומלץ שתתארגנו על מדרסים אורטופדיים מראש. זה יחסוך לכם הרבה כאבים ואי-נוחות. חוץ מזה – הם מסייעים גם במניעה של דורבן ברגל, שברי מאמץ, ועוד לא מעט בעיות אורטופדיות שעשויות להיגרם כתוצאה מפעילות גופנית מוגברת.

עוד כתבות בנושא

corona_newfeet
השנה החדשה בפתח, והפעם נראה שהשאלה ששואלים איש את רעהו היא "איפה אתם עושים את הסגר"? סגר של שלושה שבועות זה הרבה זמן, ולצערנו – זה מספיק זמן…
מדרסים אורתופדיים או מדרסים אורטופדיים
מדרסים אורתופדיים או מדרסים אורטופדיים? רגע על קצה הלשון, אחת ולתמיד…
מדרסים או ניתוח
פלטפוס, שין ספלינט, הלקוס וולגוס ועוד לא מעט – מאחורי השמות המבלבלים האלה מסתתרות בעיות אורטופדיות. מי שבעיות אורטופדיות מעלות…
מטטרסלגיה
מה זה מטטרסלגיה? מטטרסלגיה היא שם כללי למגוון כאבים בכרית כף הרגל (החלק הקדמי בגדול). כיצד היא נגרמת, איך אפשר לטפל ולמה מדרסים יעזרו…
branch pic

אנחנו כאן עבורך! השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי

flag-israel
לקוחות יקרים,
בימים אלה, לאור המאמץ המלחמתי, חברת ניו-פיט מקפיאה את פעילותה. נשוב לכל פנייה בהקדם האפשרי עם הפתיחה המחודשת שבוא תבוא. אנחנו מאחלים לכל עם ישראל ימים טובים🙏❤️
tiny-passover-celebration-concept-matzah-kosher-red-wine-walnut-white-yellow-roses-traditional-ritual-jewish-bread-sand-color-old-tile-wall-background-passover-food-pesach-jewish-holiday
לקוחות יקרים,
חברת ניו-פיט יוצאת לחופשה לרגל החג, ותחזור לפעילות מלאה ביום חמישי עם צאת החג (13.04). עד אז, אנחנו מאחלים לכם חג שמח, כשר ושקט :)
לקביעת בדיקה ללא התחייבות
לקביעת בדיקה, השאר שם, טלפון ומייל וניצור איתך קשר תוך 24 שעות