מדרסים בהתאמה אישית

מדרסים בהתאמה אישית

מדרסים בהתאמה אישית - איך זה עובד?

אם לכף הרגל שלך יש בעיה, זו בעיה שלה: בעיה ייחודית רק לה. אין שתי בעיות זהות בכפות הרגליים, ממש כמו שאין שתי כפות רגליים זהות, ולא משנה מה הבעיה של כף הרגל שלנו – היא מצריכה טיפול אישי. זה אולי נשמע מפתיע, אבל זה מובן מאליו עבור מי שמתעסק במדרסים באופן מקצועי. 

תשאלו לדוגמה את ד"ר איתן סביר: מבחינתו, מדרסים בהתאמה אישית הם אביזר תמיכה אורתופדי חיוני לטיפול ולהתמודדות עם שלל בעיות; מדרסים שלא הותאמו אישית הן רפידות – ונשמח אם תשאירו אותן, בבקשה, מחוץ לחנות.

אתם חושבים שד"ר סביר קשוח? יש לו סיבה טובה: בתור רופא ומנתח הוא ראה הרבה בעיות אורתופדיות, וגם הרבה מדרסים. הוא יודע מתי מדרסים יכולים לעזור למטופל, מתי לא, ומתי מדרסים היו יכולים לעזור אילו הותאמו באופן הנכון. מבחינתו זה חלק כואב במיוחד: לראות אנשים שהשקיעו במדרסים שלא פתרו להם את הבעיה. כי העניין הוא שלא מספיק שהמדרסים יותאמו אישית – הם צריכים להיות מותאמים התאמה מדויקת לכל מנח של כף הרגל, וגם לבעיה האורתופדית של המטופל (אם יש כזו).

menu blog

הבעיות הנפוצות בהתאמה אישית של המדרסים

מדרסים בהתאמה אישית דומים למשקפיים: הם בדיוק במידה, והם מתמודדים עם הבעיה בזמן שמשתמשים בהם. ברוב מוחלט מהזמן בו הגוף שלנו נתון במאמץ, הרגליים הן הנושאות העיקריות בנטל. זה בסדר – לשם כך הן מיועדות. 

ועם זאת, לעתים כפות הרגליים שלנו נתקלות בשלל מכשולים: משקל כבד על הגב לצד מרווח תנועה מסוים בתוך הנעל עשוי לגרום ליבלות ברגליים; בעיות אורטופדיות שונות עשויות להקשות על ההליכה – במקרים קיצוניים, עד הימנעות מוחלטת; וכל בעיה כזאת עשויה להביא איתה בעיות נוספות מהסגנון.

מה יעשה גוף שמנח כפות הרגליים שלו לא מדויק? ברוב המקרים, הגוף שלנו מיועד לפצות על החסר ולהמשיך ללכת: אם צריך, הוא יעקם קצת את הברך, את הגב או את הצוואר כדי לאפשר הליכה. עם זאת, בטווח הרחוק, כמובן – הבעיה תלך ותחמיר. הבעיה היא שהנעליים שלנו לא הותאמו לנו אישית, ולכן לא מאפשרות מנח מדויק של כפות הרגליים. 

הן אמורות להתאים – בערך – לגודל כף רגלנו; הן לא יכולות ולא אמורות לטפל בבעיות כמו פלטפוס, קשת גבוהה, מצב בו כפות הרגליים אינן זהות אחת לשנייה וכן הלאה. מדרסים מותאמים אישית יאפשרו לכפות הרגליים שלכם להיות במנח הנכון להן. 

מנח נכון של כפות הרגליים הוא הבסיס לחיות בשלום עם רגליים פעילות: הוא מאפשר לברכיים למצוא את מקומן הנכון מעל כפות הרגליים, ומאפשר לחוט השדרה להתיישר באופן טבעי ונטול כאבים מעליהן. מדרסים שלא הותאמו אישית ששאינם אלא רפידות – מוצר שעשוי למנוע פטריות ברגליים (במיוחד לספורטאים), ושהוא אולי נעים יותר, אבל חסר ערך רפואי או אורטופדי מעבר לכך.

הבעיות הנפוצות בהתאמה אישית של המדרסים

השיטה הנפוצה (והפחות מדויקת) להתאמה אישית של המדרסים היא באמצעות הטבעה בספוג: בשלב הראשון המטופל ידרוך על הספוג, והספוג – בתקווה – יקלוט את הצורה המדויקת של כף הרגל. 

בשלב השני, הספוג הזה יגיע למפעל, המפעל יצור תבנית גבס של כף הרגל, ויתאים לה מדרס. נשמע טוב? אז זהו, שלא כל כך.  התהליך הזה אמנם חוסך עלויות (למשל, אתה יכול לספק מדרסים בתל-אביב גם אם המפעל שלך נמצא בראשון לציון) – אבל הוא בעייתי מכמה בחינות: קודם כל,  הוא משאיר הרבה מקום לטעויות (למשל, תזוזה קלה של כף הרגל בעת המדידה); חמור מכך, מי שאחראי על התאמת המדרס לא פוגש את המטופל, ולא יכול לבדוק את כף הרגל במצבים שונים.

branch pic