לשמור על הבריאות ועל הכושר בזמן הסגר – (קורונה)

לשמור על הבריאות ועל הכושר בזמן הסגר – (קורונה)

השנה החדשה בפתח, והפעם נראה שהשאלה ששואלים איש את רעהו היא "איפה אתם עושים את הסגר"? סגר של שלושה שבועות זה הרבה זמן, ולצערנו – זה מספיק זמן גם כדי לרדת ירידה משמעותית ברמת הכושר הגופני, אז אספנו לכם כמה הצעות שיעזרו לכם לשמור על הכושר ועל מצב הרוח בזמן הסגר הקרוב (ואם נצטרך – גם לסגרים הבאים). שנה טובה מחברת ניו פיט!

  1. נצלו את האפשרות לצאת להתאוורר למטרת ספורט – כמו שכולנו, כנראה, שמנו לב, הגבלות התנועה לא תופסות על מתעמלים בספורט יחידני. אנחנו מזמינים אתכם, בראש ובראשונה, לנצל את ההזדמנות הזאת. אם אתם לא מאלה שרגילים לעשות כושר בשגרה, אז צאו רק להליכה קצרה, למתוח את הרגליים. ההבדל בין שלושה שבועות עם הליכה מועטה מאוד לשלושה שבועות בלי הליכה לחלוטין הוא עצום – תשתדלו לשמור על עצמכם כמה שיותר פעילים.

  2. מחפשים מה לעשות? תחשבו תנועה – לא חייבים להיכנס עכשיו לסשן של שעתיים אימון גופני. אפשר בהחלט לשמור על הגמישות ועל הכוח של הגוף גם בתנועות "שעל הדרך": לנקות את הארונות ואת המקרר (בכל זאת, ראש השנה), לבשל, להתקלח (בעמידה), לשחק עם הילדים או עם הכלב ועוד – כל מה ששומר עליכם מעוד פרק בטלוויזיה. אגב, זה לא רעיון רע להתרגל לעשות מתיחות או אימוני כוח קלים תוך כדי צפייה בטלוויזיה.
  3. מוזיקה לריקודים – צריך לדעת גם איך להעביר את הזמן בנעימים. אנחנו ממליצים לכם לקבוע זמן ביום שבו שמים מוזיקה, ומתחילים לרקוד איתה באופן חופשי. למי שלא רגיל זה יכול להיראות ולהרגיש מאולץ בהתחלה, אבל ריקוד זאת דרך מצוינת לשמור על טווח התנועה של המפרקים, על הגמישות, על הכושר – וכן, גם על מצב הרוח. חוץ מזה, במילא סגר – מה כבר יש לעשות? 😊

  4. יש לכם מדרסים? תקפידו להשתמש בהם – מי שכבר יש לו מדרסים לבטח יודע, שהם מגינים על כפות הרגליים רק כשהולכים עליהם. אנשים רבים מעדיפים להתהלך יחפים כשהם בבית, והסגר נותן הזדמנות טובה לזה. עם זאת, גם בתוך הבית אנחנו זזים – הולכים מהמטבח לסלון לחדר, עומדים, מתכופפים וכו'. לכן אנחנו ממליצים לכם להמשיך ללכת בנעליים עם מדרסים כמה שיותר גם בעודכם בבית.

  5. שיעורים בזום או ביו-טיוב – אנחנו יודעים שזה לא פופולארי לדבר על ההשלכות החיוביות של הקורונה, אבל שתדעו שיש כאלה. זה אולי נשמע מפתיע, אבל זה לא באמת – הסגר הוא הזדמנות מצוינת לאנשים שרגילים לקום לעבודה להכיר עוד דברים ששווה לקום בשבילם. אנשים רבים מספרים שלראשונה בחייהם מצאו שלווה, שהצליחו לפנות זמן לבלות עם בן או בת הזוג, ובנוסף – כן, אנשים רבים מצאו את הדרך לספורט. להיות סגור בבית יכול להיות משעמם, אבל מי שירים את הכפפה יגלה שיש דרך להעביר את הזמן: שיעורים באינטרנט. הצטרפו לאחד השיעורים בזום או ביו-טיוב. איזה שיעור? איזה שיש! משיעורי מחול קלאסי או ג'אז עד ליוגה וטאי-צ'י, משיעורי אירובי קשוחים לשיעורי מדיטציה ומיינדפולנס. מתברר שבמשך הדורות, אנשים מצאו לא מעט דרכים להעביר את הזמן, ולא מעט מהן הן פעילות גופנית שאפשר לעשות גם בבית.

  6. זכרו: מצוקה נפשית היא קריטית כמו מצוקה גופנית. טוב, לומר את האמת, אנחנו לא בטוחים עד כמה אנחנו מסכימים עם המשפט הזה, אבל אין ספק שלמצוקה נפשית יש השלכות דרמטיות על הבריאות, ושנפש וגוף בריאים הולכים ביחד. אז מה עושים? ספורט הוא התחלה טובה – גם כהסחת דעת, וגם כמעלה דופמין וסרוטונין (החומרים במוח שבעצם עושים אותנו שמחים). אפשר לעשות מדיטציה או דמיון מודרך. לא עובד? צאו להליכה השלישית שלכם היום. אם אתם חושבים שאתם צריכים עזרה נפשית, מוקד ער"ן זה מקום טוב להתחיל. אבל בשורה התחתונה – פשוט צריך לזכור שהסגר יעבור, ואיתו – בתקווה – גם הבעיות שהוא גורם.

  7. עיניים למטרה – תזכרו, שהמטרה היא שבסופו של דבר, כשהסגר יעבור, אתם תוכלו לחזור לשגרה בקלות מבחינה גופנית. גם מי שלא עושה פעילות גופנית, אבל הולך לעבודה ברגל עשר דקות לכיוון כל יום – עלול להרגיש בהבדל ביציאה מהסגר. לכן, אם גם אתם נמנים עם מי שהסגר צפוי להקטין מאוד את הפעילות הגופנית שלהם, חשוב כפליים להקפיד ממש בכל יום להזיז את הגוף, לא לוותר ולא להתייאש.

 

חברת ניו פיט מאחלת לכם, למשפחותיכם ולכל בית ישראל שנה טובה ומתוקה מדבש. חג שמח!

לקביעת בדיקה ללא התחייבות
לקביעת בדיקה, השאר שם, טלפון ומייל וניצור איתך קשר תוך 24 שעות